ROSA??!! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van martininvalencia - WaarBenJij.nu ROSA??!! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van martininvalencia - WaarBenJij.nu

ROSA??!!

Door: MJ

Blijf op de hoogte en volg

28 April 2010 | Spanje, Valencia

Het is, geloof ik al weer een week of 3 geleden dat ik vanaf deze plek wat van me heb laten horen.
Sorry daarvoor! De grootste reden is dat ik niet veel zin heb kunnen maken en graag andere leuke dingen doe. Daarnaast is het op school niet echt comfortabel om mijn verhaaltjes te schrijven en ik heb geen zin om elke keer mijn laptop mee te nemen. Daarnaast is het ook zo dat ik niet eens zo gek veel meemaak, omdat ik toch gewoon een soort ritme heb opgebouwd.

Meestal is het zo dat na school naar huis gaan nog lang niet aan de orde is. Vaak (lees:altijd) wordt er namelijk eerst huiswerk gemaakt......... op het terras! En als het huiswerk af is betekent dat niet dat ook het terras verlaten wordt! :-)

Het weer is een stuk beter, maar volgens mij is het in Nederland nog steeds beter dan hier. Geniet er maar van, want voor je het weet is het mooie weer voorbij en is het eindelijk gearriveerd in Valencia.

Ik ben met een aantal klasgenoten naar een soort braderie geweest in de Rio Turia. Dat was nog eens een aangename braderie. Die moet ik ook maar eens gaan organiseren als ik terug ben. Ze hadden allemaal kraampjes opgesteld en voor € 10 kon je 4 glazen wijn drinken en 4 keer je tapasschaaltje laten opscheppen met verschillende soorten ham, worst, kaas, pizza, brood, chocola, nootjes en veel meer. En het beste is nog dat je je wijnglas en je tapasschaaltje mee naar huis mag nemen.
Tel daarbij op dat de zon ook nog eens scheen en dan ben ik natuurlijk niet meer weg te slaan.

Nog even een korte uitleg over de Rio Turia. Rio betekent rivier, maar het alles behalve een rivier. Ze hebben lang, lang geleden de rivier drooggelegd, omdat deze constant overstroomde en Valencia dus een soort van Venetië was op dat moment. Verder wordt er in de Rio Turia bijna elke dag wel gevoetbald en in de weekenden wordt er ook rugby en honkbal gespeeld. Even voor de duidelijkheid: Er wordt niet tussen de bomen voetbal, rugby en honkbal gespeeld, maar er zijn velden voor aangelegd waarvan voor het voetbal er 3 van kunstgras zijn. En van horen zeggen is het op zondag helemaal een happening, omdat mensen gewoon langs de velden staan te koken voor de sporters en toeschouwers. Moet zelf ook maar eens een keer gaan kijken, want ik hoef de straat maar over te steken en ik ben in de rivier. Het is mijn voortuin van 9 kilometer. Ik kan dan ook wel zeggen dat het heerlijk is om door mijn voortuin te lopen, welke ikzelf gelukkig niet hoef te onderhouden....

Verder gaat het op school ook erg goed. De lessen zijn nog steeds erg leuk. Het enige nadeel is dat in mijn 3e en 4e (deze) week ik in de middag naar school moet van 13.30 - 18.30 uur. Maar er zit natuurlijk ook een groot voordeel aan en dat is dat ik menig kroeg in Valencia ook in de week kan bezoeken. Helaas schiet door dit rooster wel het strand er nog steeds bij in, maar volgende week is dat hopelijk anders. Vooral om even een balletje te trappen met George (Australische klasgenoot), maar gelukkig is een biertje drinken in de zon in de Rio Turia een goed alternatief. Zwaar leven toch wel........

Daarnaast heb ik vrijdag 30 april mijn eerste examen om te kijken of ik genoeg geleerd heb om een level omhoog te mogen. Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat dat gaat lukken. Helemaal als ik de test doe in mijn Oranjeshirt en de Nederlandsche leeuw op mijn borst! Ja, want ook hier vieren wij gewoon de verjaardag van onze koningin en zullen wij alle buitenlanders even laten zien hoe je een Hollands feestje viert! Ik zeg inderdaad "wij"...... omdat er hier weet-ik-veel-hoeveel Nederlanders op school zitten. En de meivakantie in sommige delen van Nederland doet er nog even schepje bovenop. Aan één kant natuurlijk erg gezellig, aan de andere kant is het net alsof je niet weg bent. Dat is wel een beetje jammer, want ik ben hier natuurlijk wel om Spaans te leren! :-) En naast de Nederlandse enclave hebben we ook nog een Zwitserse enclave, maar die is iets minder groot.
Ik ben dan eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat dan is in het hoogseizoen, als de school tot de nok toe gevuld is met studenten. Niet eens tot de nok, want in de zomer wordt er zelfs lesgegeven op het dakterras....!!

Ik noemde in mijn vorige verhaal mijn Italiaanse huisgenoot, Francesco. (Wat kan die goed koken zeg! De beste pasta's die ik in mijn leven gegeten heb kwamen uit zijn pan. (sorry mam!))
Hij had de pech dat IJsland na de kredietcrisis ook maar even een vliegcrisis veroorzaakte. Hij kon gelukkig in plaats van zaterdag op maandag alsnog vertrekken in tegenstelling tot een Belgisch klasgenootje. Zij heeft tot de donderdag in Valencia "vastgezeten".

Niet alles gaat natuurlijk van een leien dakje dus ik zal ook even een probleem met jullie delen.
Na de eerste week een plastic tas te hebben gebruikt als schooltas, omdat ik mijn schooltas van thuis ben vergeten, ben ik naar het warenhuis El Corte Inglès gegaan. Dit is een kruising tussen de Bijenkorf en de V&D. Daar waren een aantal schooltassen in de uitverkoop en mijn oog viel op een Eastpak rugtas. Net zo één als ik thuis heb, maar deze was roze. Voor mij geen probleem, want echte mannen durven wel met roze, paars en lila te lopen, toch!?
Dus ik de volgende dag vol trots naar school met mijn nieuwe rugtas. Werd er op school toevallig door de lerares uitgelegd dat Spaanse mannen dus geen roze, paars of lila willen dragen omdat dat hun man-zijn zou aantasten. Daar zat ik dus met mijn nieuwe roze rugtas..... En nu moet je niet gaan denken dat ik daar mee zit en dat dit het probleem is, want het échte probleem is nog veel groter!
2 dagen later..... Ik zit achter de schoolcomputer en ik was van plan om er achter vandaan te kruipen om maar weer eens een terrasje op te zoeken. Dus ik pak mijn rugtas in en wil weglopen. Staat er ineens een meisje van een jaar of 6, met haar trolley achter haar aanslepend, recht voor mijn neus. Ze kijkt me aan, trekt het gezicht van een kind dat voor het eerst spruitjes proeft in combinatie met het gezicht dat je haar vertelt dat Sinterklaas niet bestaat, en zegt hardop....... ROSA????!!!!!!!

En het enige wat ik nog uit mijn mond kon krijgen was, eeeehhhh........ Si????

Ben ik even gedished door een meisje van 6.......

Tot zover!!

X Martin

PS: Als je niets te doen hebt of van Spaanse muziek houdt (Bort?), zoek dan even naar het volgende liedje en geniet. Me gusta!

Jueves - La oreja de Van Gogh

  • 28 April 2010 - 12:50

    Darren:

    Hé Broer, Mooi om te lezen dat het goed met je gaat. Sport je nog wel een beetje? Met al die tapas gaat het gewicht hard omhoog zeker. Geniet ervan.


  • 28 April 2010 - 12:53

    Jesper De Graaf:

    ROSA!!! HAHAHA ROSA??????????????? Eres muy gay, ROSA!!!!!

    Nou blij dat je je nog vermaakt daar, doe je rustig met je roze tassie?

  • 28 April 2010 - 15:37

    Bort:

    Het oor van Van Gogh!? Ga em meteen downloaden!

    Maar rosa Martin? Echt? Dus nu krijgen we geen leuke verhalen meer te horen over die leuke lerares?

    Succes met je eerste examen!

  • 28 April 2010 - 16:40

    Mouse:

    He martin! goed om te lezen dat het goed gaat daar!! En ik begrijp helemaal dat je geen tijd (lees: zin) hebt om een verslag te maken ;) hahaha Lekker genieten ouwe!!

  • 29 April 2010 - 18:45

    Floepie:

    MJ,

    Fijn om te lezen dat je het erg naar je zin hebt. Ik kan me goed voorstellen dat 'de tijd je ontbreekt' om mooie verhalen te schrijven!

    Veel plezier maat. :-)

  • 30 April 2010 - 10:30

    Yvette:

    Hé broertje,

    Fijn dat alles nog steeds leuk is daar. Veel succes met je examen!!

    xxx Yvette

  • 01 Mei 2010 - 11:09

    Yvette (weer):

    Hé, gefeliciteerd met het behalen van je examen. Op naar het volgende niveau!!

    xxx

  • 04 Mei 2010 - 09:48

    WB:

    Hee Martin, leuk om te lezen dat het goed gaat. Misschien een beetje laat, maar je bent zelf ook niet de snelste, haha... ;-)

    Als ik die foto's er dan ook nog bij zie, vraag ik me af of je ook ècht wel wat doet op school. Zie alleen maar bier. Ja, ik bespeur ook een beetje jaloezie bij mezelf.

    Zal straks eens dat Oor van Van Gogh luisteren...

    Veel plezier verder, maat!

  • 12 Mei 2010 - 17:20

    $ven:

    Hey MJ, leuk om te lezen allemaal!

    Maaruh, schrijf eens wat vaker joh! Eens in de maand is echt te karig hoor ;-)

    Enjoy daaro!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Spaans leren in Valencia

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2010

¡Lo siento!

28 April 2010

ROSA??!!

13 April 2010

¡Hola! ¿Que tal?

Actief sinds 30 Maart 2010
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 8477

Voorgaande reizen:

05 April 2010 - 26 Juni 2010

Spaans leren in Valencia

Landen bezocht: