¡Hola! ¿Que tal? - Reisverslag uit Valencia, Spanje van martininvalencia - WaarBenJij.nu ¡Hola! ¿Que tal? - Reisverslag uit Valencia, Spanje van martininvalencia - WaarBenJij.nu

¡Hola! ¿Que tal?

Door: MJ

Blijf op de hoogte en volg

13 April 2010 | Spanje, Valencia

Jullie willen natuurlijk graag weten hoe het met mij is, maar ik ben ook benieuwd hoe het met jullie is dus vandaar deze titel. ;-)

Sorry voor het zo laat plaatsen van mijn eerste (en hopelijk niet het laatste) verhaal.

Na de paasdagen thuis te hebben gevierd ben ik naar het vliegveld gebracht door mijn ouders. Eenmaal op het vliegveld was er al direct een probleem: Ik vloog niet op maandag, maar op zondag. Een dag te laat dus. Jullie zullen wel denken dat de ´mañana, mañana´ vibe al tot mijn geest was doorgedrongen, maar ik was gewoon verkeerd ingelicht. Nadat alles geregeld was ben ik op het vliegtuig gestapt en heb een goede vlucht en reis naar mijn appartement gehad.

Mijn appartement ziet er goed uit met een ruime woonkamer/eetkamer, goed balkon, een ruime keuken, 2 badkamers en een mooie kamertje voor mezelf. Het hele appartement is in een antiek-bruine stijl. Echt Spaans dus. Ik heb 3 huisgenoten. Een Zweeds stelletje en een Italiaan. Aardige en gezellige mensen, gelukkig. Ik heb ook al meerdere malen met ze gegeten. Thuis en buitenshuis. Daarnaast heb ik al veel studenten leren kennen en ben daar ook al mee uit eten geweest. Toch jammer dat er iets van 7 Nederlanders op school zitten...

Het is leuk hoe alle studenten met elkaar omgaan. Iedereen nodigt iedereen uit om wat te gaan drinken, eten of gewoon in het park te hangen. Nadeel is dat als er voor 8 personen gereserveerd is in een tapasbar, er uiteindelijk 14 zijn. Maar dat tekent de saamhorigheid en gezelligheid met elkaar, haha....

Op school zitten is in tijden niet zo leuk geweest, maar dat komt misschien ook omdat ik in tijden niet naar school geweest ben! ;-)
Ik zit in een klas met 8 personen en heb 5 uur les op een dag van 3 leraressen waarvan er 1 ¨muy guapa¨ is.(zoek maar op!)

De lessen zijn erg leuk en al helemaal erg leerzaam. Ik had niet gedacht dat ik na 1 week al zoveel zou weten. Na de 5 uren les heb ik nog een half uurtje nodig voor mijn huiswerk en dan ben ik om 15.00 uur klaar met school. Na school is vaak met de klasgenoten even lunchen. Lunchen om 15.00 uur? Ja! Het avondeten is pas rond 21.00 uur.... en zelfs dat is nog vroeg. Dus alles schuift een beetje op. Gisteren hebben we met zo´n beetje de halve school paella gegeten voor € 1 en daarnaast was een biertje € 1,60. Tel uit je winst! :D

Mijn huiswerk maak ik op school of thuis of in het park of op een terrasje.
Verdere bezigheden de eerste week zijn een beetje door de stad slenteren, terrasje pakken, cultuur snuiven en ´s avonds vaak even een biertje pakken in het centrum of thuis nog een flesje wijn opentrekken na het eten. Ik voel me al steeds meer Spanjaard worden wat dat betreft! :-)

Misschien is het verhaal een beetje onsamenhangend, maar het is nog best lastig. En ik heb helaas (voor de jongens) nog geen sterke verhalen, maar wordt vervolgd! :P

De foto´s volgen later.....

Hasta luego!!

P.s. Jullie hoeven niet jaloers te zijn, want het regent hier! :-(






  • 13 April 2010 - 14:33

    Hip:

    hehe,

    blij te horen dat je het naar je zin heb!

    buena suerte

  • 13 April 2010 - 14:56

    WB:

    Kijk eens aan... Onsamenhangend of niet, we zien hoe het je vergaat. Is voldoende toch? :-)
    We wachten nog op de foto's.

  • 13 April 2010 - 15:23

    Yvankatje:

    Leuk dat je het naar je zin hebt! alleen balen dat t regent en hier de zon schijnt...
    nou ik houd je in de gaten hoor!

    x

  • 13 April 2010 - 17:41

    Jesper De Graaf:

    muy guapa huh, donde estan las photos, want anders geloof ik het niet!

  • 14 April 2010 - 12:10

    Eric VDijk:

    Martin!

    Aardig mooi verhaaltje! Ik krijg nu ook ineens zin om te gaan.
    En wel bij jou in de klas, dan kunnen we die lerares ff bekijken;)

    Succes verder en veel plezier!

    Grts,

    Eric

  • 14 April 2010 - 16:41

    Annette:

    Bedankt voor je krabbel en hebben we erg nodig nou sterk te zijn,

    Jij veel plezier in Valencia heb ik mooie herinneringen aan te danken:)

    succes met alles
    x

  • 14 April 2010 - 20:24

    Francisca Koelewijn:

    Nou Martin,
    Zo te lezen vermaak jij je prima.. Gelukkig heb je het naar je zin. Wel jammer voor je dat het regent.......hier @ hollandas schijnt de sun.
    x

  • 24 April 2010 - 08:55

    Eefbert:

    De sterke verhalen vertel je maar als we daar zijn.

    En natuurlijk stel je ons voor aan de lerares ;)

    gr. Eefbert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Spaans leren in Valencia

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2010

¡Lo siento!

28 April 2010

ROSA??!!

13 April 2010

¡Hola! ¿Que tal?

Actief sinds 30 Maart 2010
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 8479

Voorgaande reizen:

05 April 2010 - 26 Juni 2010

Spaans leren in Valencia

Landen bezocht: